تاریخ شروع: چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳
تاریخ پایان: پنج شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳
برگزار کننده: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات
تلفن تماس با دبیرخانه: ۰۵۶۲۵۲۶۲۱۵۵
نمابر: ۰۵۶۲۵۲۶۲۱۵۵
آدرس سایت: isep-۲۰۱۴.ir
آدرس ایمیل: Info
iauq.ir
موضوعات: انواع اختلالات میزان شیوع و شیوه های نوین در پیشگیری یا سنجش و شناسایی انواع اختلالات
شامل: اختلالات یادگیری (تحولی و تحصیلی) اختلالات فراگیر تحولی(اوتیسم، آسپرگر، رت، از هم پاشیدگی دوران کودکی)
اختلالات رفتاری(نافرمانی مقابله ایریا، اختلال سلوک، ADHD )
نقایص حسی( نابینایی، ناشنوایی، چند معلولیتی، نقائص جسمی- حرکتی)
کودکان و نوجوانان آسیب دیده اجتماعی(بی سرپرست، بدسرپرست، مهاجرین و کودکان کار)
آسیب شناسی
آسیب شناسی روانی– اجتماعی، بهداشت روانی و بهزیستی روان شناختی افراد با نیازهای ویژه.
حقوق
حقوق فردی و اجتماعی افراد با نیازهای ویژه.
توانمندسازی
توانمندسازی جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی،محیطی، آموزشی و شغلی افراد با نیازهای ویژه.
آموزش مهارتهای زندگی، ارتباطی و سازگاری افراد با نیازهای ویژه.
جهت گیریها، برنامه ها و فن آوریهای نوین آموزشی و پرورشی افراد با نیازهای ویژه.
خانواده
توانمندسازی خانواده های دارای افراد با نیازهای ویژه.
نقش و عملکرد خانواده در توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه.
چارچوبهای مبتنی بر مداخلات خانواده.
مراکز علمی-آموزشی
نقش و عملکرد سازمان ها و ارگان های وابسته به آموزش و پرورش استثنایی در توانمند سازی آموزشی افراد با نیاز های ویژه .
مشکلات، موانع و شیوه های تسریع برنامه های عادی سازی در ایران.
نقش سازمان نظام روان شناسی در توانمند سازی روانی – اجتماعی افراد با نیازهای ویژه و افزایش قابلیتهای شخصیتی و عملکردی آنان و خانواده های آنان، از طریق ارائه خدمات روانشناختی و آموزشی مستقیم و همچنین گسترش مراکز تخصصی. نقش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در توانمندسازی روانی- اجتماعی افراد با نیازهای ویژه.
نهادهای اجتماعی
نقش جامعه و سایر نهادهای اجتماعی در توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه شامل:
نقش و عملکرد سازمان بهزیستی و سایر ارگان های مسئول و وابسته در توانمند سازی رفاهی، جسمانی، روانشناختی، اجتماعی و شغلی، از طریق آموزش و ارائه خدمات توانبخشی و امکانات به افراد با نیازهای ویژه و خانواده های آنان.
نقش و عملکرد شهرداری ها در توانمندسازی محیطی افراد ....از طریق مناسب سازی شهری.
نقش و عملکرد رسانه( تصویری و نوشتاری) و هنر در توانمند سازی فردی و اجتماعی افراد با نیازهای ویژه.
نقش و عملکرد هلال احمر و سمن ها در توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه از طریق ایجاد امکانات پژوهشی –آموزشی– رفاهی و ...
توضیحات تکمیلی: ایجاد فضای مناسب علمی برای اساتید و متخصصین بین رشته ای (روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، علوم توانبخشی، علوم فنی – مهندسی و...) به منظور تبادل یافته های جدید بنیادی و کاربردی در ارتباط با توان افزایی و توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه و خانواده های آنان.ایجاد فضای مناسب علمی و کاربردی به منظور حضور وگزارش مسئولین سازمانهای دولتی و غیر دولتی جمهوری اسلامی ایران اعم از مراکز آموزشی و پرورشی (وزارت آموزش و پرورش، و همچنین وزارت ورزش و جوانان)، سازمان بهزیستی، شهرداری ها، سازمان نظام روانشناسی و سمنها (سازمان های مردم نهاد علمی و حمایتی از قبیل انجمن حمایت از معلولین )از برنامه ها و فعالیت های مرتبط با توان افزایی و توانمند سازی افراد با نیازهای ویژه و خانواده های آنان.تعیین جایگاه کنونی افراد با نیاز های ویژه در عرصه های فردی – خانوادگی– اجتماعی– فرهنگی– شغلی و...تعیین نقش فعالیت های علمی – پژوهشی و همچنین نقش حمایتی سازمان ها و ارگان های بند" ب"در توان افزایی وتوانمند سازی افراد با نیاز های ویژه، از طریق انجام فعالیت های پژوهشی( بررسی و آزمون و به کار گیری شیوه های موثر پزشکی، روانپزشکی و روانشناختی، توانبخشی، فنی و مهندسی و ...،) جهت پیشگیری های سطح اول و دوم و سوم و همچنین کاهش محدودیت و یا ناتوانایی های این افراد.ایجاد فضای مناسب جهت انتقال تجربیات متخصصان و پژوهشگران مرتبط با مسائل افراد با نیازهای ویژه به مشاوران، روان شناسان، مربیان و کارشناسان سازمانها از طریق برگزاری کارگاههای تخصصی
نام مسئول یا دبیر همایش: جناب آقای دکتر مجید پاکدامن امکان ارسال مقاله: بلی